یزدفردا: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رعایت حجاب و عفاف در مراکز وابسته به آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش یزدفردا: رضا رضایی در نشست تخصصی با موسسان مراکز علمی آزاد و آموزشگاه های زبان استان با تاکید بر نصب منشور حجاب و عفاف در مدارس غیردولتی، مراکز علمی آزاد و آموزشگاههای زبان گفت: رعایت حجاب و عفاف در مراکز وابسته به آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیری شود.

وی نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی و آموزشگاه های علمی آزاد را اصلی ترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: برای این مراکز باید چارچوب خاصی تعریف شود و بر اساس این چارچوب باید ارزش های اسلامی و اعتقادی رعایت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه به وظایف آموزش و پرورش در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: ما در عرصه تعلیم و تربیت به دنبال اجرای دستورالعمل های حجاب و عفاف در سه سطح سازمانی، مدارس دولتی و غیردولتی و آموزشگاه های علمی آزاد و موسسات زبان های خارجی هستیم.

او خاطر نشان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی از اهداف و راهكارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در سند تحول بنیادین، طراحی و ارائه الگوی لباس و پوشش مناسب، متنوع، زیبا و آراسته مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی برای مربیان و دانش‌آموزان در راستای تقویت هویت اسلامی و ایرانی و برنامه‌ریزی به منظور اقناع فكری دانش‌آموزان برای پذیرش قلبی و درونی حیا، عفاف، حجاب و عمل به آن با تبیین دیدگاه اسلام نیز در این برنامه ها پیش بینی شده است.

او با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف اسلامی در تمامی مراکز وابسته به آموزش و پرورش افزود: با توجه به نقش الگویی آموزش و پرورش رعایت حجاب و عفاف در مدارس و مراکز وابسته به این نهاد الزامی و ضروری است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می شود.

وی با بیان مدرسه حریم و حرمت دارد افزود: با مدیران مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش تاکید شده که منشور حجاب و عفاف را در دید عموم قرار دهند و هنگام ثبت نام نیز اولیا نسبت به امضای این منشور اقدام کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا